香港forum平台的生存之道

chiuto
5 min readFeb 19, 2018

--

自古以來,香港最大流量嘅網站都係forum類,uwants discuss 高登三大forum鼎足而立,所有最新嘅消息最爆嘅資訊都係佢哋到產生出嚟,網民爭相玩膠搏出位,為求上報可謂花樣百出,無限創意除咗為主流媒體帶來一大堆搞笑網民消息,『有網民認為』系列之外,亦為forum平台帶嚟不少廣告收入。

不過自從facebook成為主流媒體之後,不難見到一d有實力嘅前forum知名人士,相繼離開forum自設專頁,其中一個最為人所熟悉嘅一定係人稱KOL of KOL嘅慈雲山鄭列瓊啦。kingjer個page已經為無數digital marketing界人士提供過無數sponsor feed,比喺高登果陣只係得到一對虛幻嘅膠實際得太多太多。

時至今日,三大forum到底變成點?以下數據為2018年2月20日由alexa截取:

  • uwants:香港排名#37
  • discuss:香港排名#6
  • 高登:香港排名#16
  • lihkg:香港排名#18

三大forum只有discuss仲留喺10大,可想而知,facebook同其他social media到底搶咗佢哋幾多traffic。老老竇竇,forum根本已經係上個internet世代web2.0產物。3.0年代,我去facebook爆料又得,去東方蘋果賺下線人費又得,我做咩要去forum到出post收正評咁on9?仲有賜酒?真係話你on9怕你嬲。。。

而呢班forum老闆,有好多仲係連聞到棺材香都未識驚,當中佼佼者一定要數自封高登CEO嘅林祖舜,喺紙媒不斷摺書嘅年代人棄我取,走去攪本巴絲打出嚟,幸得朋友通知原來本書已經摺咗,唔係根本已經唔記得有本咁嘅垃圾刊物浪費地球資源咁耐。個on9 CEO對於forum基建問題視而不見,雖然寫文之時已經update咗隻official app,又貌似做返個正經嘅load balancing,唔係用咩forum1–11嘅古代技術,但仍然係用緊d陳年aspx,自己host server。衍生出來嘅lihkg擁抱opensource,更新迅速,全面壓倒高登後來居上只係時間問題。

一個forum最重要嘅唔係一個月有幾多廣告收入,而係果班user。冇user就冇user generated content,冇content就無人流,冇人流就冇收入。user就係成個cycle最重要嘅一環,唔存在雞先蛋先嘅問題,絕對沒有『之一
』。作為一個致力研究UGC嘅閒人,我奉勸所有forum老闆必須要諗嘅係,同user分廣告收入。點解要分錢俾user?因為facebook無錢分!只要你俾少少甜頭user,佢哋自然會返返嚟forum度留言。按pageview,interaction,廣告click之類按比例分成,累積到一定金額就cashout,好似adsense咁做法,user同platform供應win-win,何樂而不為?

而家blockchain,cryptocurrency咁流行,一堆startup例如steemit,就用自己發行嘅cryptocurrency嚟獎賞user,user可以去exchange換返其他coin或法定貨幣。賺錢規矩非常透明,咪又係按pv去分?你唔分錢俾user,user自然流向有錢搵嘅地方,唔通user真係會好似d高登打手咁生係高登人死係高登鬼,同阿柒jo共生死咩?你哋d forum每個月坐喺度就賺幾十萬廣告費咁過癮,唔係攞少少出嚟分都唔得下話?如果你真係咁大貪咁自私,咁真係抵你執笠啦!

睇得通呢樣嘢嘅係得輔仁媒體一間,d人成日話輔仁d文垃圾,我認架,話晒我都只係會投輔仁。人哋就正正係有一套同作者分廣告費嘅透明規矩,只要你有pageview,就有收入,所以佢從來都唔擔心冇content。(利申:未收過錢)相反,有d濕尻網站例如9gag,日日左抄右抄,間中先會俾吓credit作者,從來唔當user係asset,喺我睇嚟都係坐係度等死架咋。(我知本地startup成日當佢哋係神咁拜,但恕我真係不能苟同啦,食屎啦content farm!)

香港最近就有個痴線佬做咗個叫likecoin 嘅cryptocurrency出嚟,如果你本身run緊好依賴UGC嘅website,我建議你都好好諗吓點樣reward返你嘅user。無論你有冇足夠技術去build你嘅coin都好(技術上build隻coin其實唔難),有人砌好咗條船總好過自己買條私家船。crypto嘢流通性係最緊要,一齊上船點都叫有個照應丫。有興趣你可以搵kin ko直接傾吓合作。嗱,我就冇收likecoin廣告費嘅,不過如果高總覺得啱嘅就幫手share吓呢篇文啦,當然如果有likecoin打賞就更佳啦 。

--

--